Monday, January 18, 2010

silent plesss!



sumtimes be silent is the best way untuk mengawal setiap situasi. dan memendam juga adalah perkara terbaik. saya memilih untuk berdiam dari meluahkan. mungkin secara azalinya saya lebih suka menerima dari meluahkan. berdasarkan post di FB td, kebanyakan wanita lebih memilih untuk mendiamkan diri dan lelaki memilih untuk meluahkan bagi mengelakkan ia explode (KEBABOOOM!!!)

pada pendapat saya, kadang2 berdiam itu memberi jalan yg terbaik, utk menjaga hati dan meneutralkan keadaan. Keadaan kembali normal seolah2 tiada apa yg berlaku.. bukan semua orang mampu lakukannya..Smart person adalah orang yang bijak mengawal emosi dan mental. Sedangkan Rasullullah S.A.W juga menyuruh mengawal perasaan amarah kerana ia adalah sahabat syaitan.. (cheewah), bt it's reality..

Saya tidak menolak untuk meluahkan..ia perlu bagi memperbetulkan keadaan..tp bagaimana cara utk meluahkan, ia terpulang pada individu..adakah ia membantu dalam menangani problem or..ia sekadar perasaan PUAS utk melepaskan masalah..Renung2 kan.. cheehh...

okay..cik nurul..sila tidur.. sentiasalah berdoa agar anda tidak EXPLODE dan bijak untuk berdiam serta meluahkan.. :)